Aby zapanować nad temperaturą w mieszkaniu i nie przepłacać, wystarczy zapoznać się z kilkoma wskazówkami. Dzięki nim nie tylko zaoszczędzimy na cieple, ale też zadbamy o jego mniejsze zużycie, oszczędzając także zasoby planety. To proste i naprawdę się opłaca!
więcejNajważniejszym założeniem w oszczędzaniu energii jest jej niemarnowanie. Gdy zasłaniasz kaloryfer, zakłócasz prawidłowy przepływ ciepła w pokoju. Dlatego urządzając mieszkanie, nie zakrywaj grzejników meblami i grubymi zasłonami. Zadbaj o prawidłową cyrkulację ciepłego powietrza w swoim mieszkaniu.
Klienci korzystający z usługi konserwacji instalacji wykonywanej przez LPEC S.A. mogą zgłaszać usterki w pracy instalacji c.o. lub c.w. pod numerem tel. 327 788 988. Zgłoszenia można dokonać też pisząc e-mail na adres czz@lpec.pl wpisując w treści adres (pod którym ma miejsce usterka) oraz numer telefonu – oddzwonimy. Centrum Zgłoszeń LPEC S.A. czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00. Całodobowo zgłoszenia przyjmuje również Pogotowie Cieplne pod nr 993.
Decyzję o terminie rozpoczęcia dostarczania ciepła na cele centralnego ogrzewania do swoich obiektów podejmuje odbiorca posiadający umowę kompleksową dostarczania ciepła tj. spółdzielnia mieszkaniowa, wspólnota mieszkaniowa, właściciel obiektu lub wskazany przez niego zarządca bądź administrator. LPEC nie decyduje o terminie włączenia ogrzewania. Nie decydują o tym również organy państwowe (kiedyś decydowali Wojewodowie), ani żadne inne względy np. pogodowe.
Mieszkańcy i użytkownicy lokali w zasobach spółdzielni czy wspólnot mieszkaniowych potrzebę włączenia ogrzewania zgłaszają do swoich zarządców lub administratorów.
Służby eksploatacyjne LPEC S.A. pozostają w ciągłej gotowości. Nie ma obecnie sezonowości dostawy – ciepło na cele centralnego ogrzewania może być dostarczane do budynków przez 12 miesięcy w roku, jeśli życzy sobie tego nasz Klient. Węzły cieplne wyposażone są w automatykę pogodową, która dostosowuje dostawę ciepła do aktualnych warunków pogodowych. Nie ma więc problemu z przegrzewaniem mieszkań – są one ogrzewane jedynie w chłodne dni (poniżej 12 st. C).
Ciepłomierz jest to przyrząd pomiarowy, służący do pomiaru zużycia ciepła. Zmierzone wartości fizyczne (objętość oraz temperatura zasilania i powrotu nośnika ciepła) są przeliczane na wartości zużycia ciepła w odpowiednich jednostkach (GJ); ciepłomierz podlega kontroli organów administracji miar w zakresie: legalizacji, uwierzytelnienia i zatwierdzania typu. Dowodem legalizacji ciepłomierza lub jego części składowej jest cecha legalizacyjna z datą legalizacji – okres ważności cechy wynosi 5 lat (nie licząc roku legalizacji)
Jest to urządzenie montowane na grzejnikach centralnego ogrzewania, służące do podziału kosztu ciepła, określonego na podstawie rachunków za ogrzewanie budynku, pomiędzy poszczególnych lokatorów wielorodzinnego budynku mieszkalnego. Podzielnik ma też za zadanie mobilizować mieszkańców do racjonalnego korzystania z ciepła. Należy jednak pamiętać, jest jedynie wskaźnikiem podziału kosztów, a nie urządzeniem pomiarowym mierzącym zużycie ciepła w całym budynku.
Termozawór reguluje dopływ wody do kaloryfera przez co wpływa na ilość ciepła dostarczonego przez grzejnik do pomieszczenia. Zmiany temperatury w pomieszczeniu wpływają na otwarcie lub zamknięcie zaworu w grzejniku. Przykładowo, gdy otworzymy okno by szybko wywietrzyć pokój, temperatura powietrza spadnie, termostat to zauważy i zwiększy przepływ wody przez grzejnik, by uzupełnić tę stratę ciepła.
LPEC S.A. nie prowadzi kalkulacji i rozliczeń w tym zakresie. Rozliczenie kosztów energii cieplnej na poszczególne lokale leży już w gestii właściciela budynku, Spółdzielni Mieszkaniowej, Administratora/Zarządcy, który jest zobligowany do opracowania w tym zakresie wewnętrznego regulaminu zgodnie z ustawą Prawo Energetyczne z dnia 10 kwietnia 1997 r. (Dz. U. rok 2012. Poz. 1059) Art. 45a.